maandag 7 februari 2011

terug van weggeweest



Zo das lang geleden ,hoor ik jullie denken .Inderdaad.Maar ik was niet echt weg,had alleen te weinig puf/tijd om iets te posten maar ik ga mn leven beteren (lol;).

Ik heb een tip voor jullie , ik ben er helemaal weg van .Het volgende is het geval , ik ben gek op kant en lint maar ik vind het jammer als ik lint gebruik dat om een karton gewikkeld zit dat je dan van die vouwen in je lint hebt.Laatst zat ik te surfen over het ww web en kom ik een filmpje tegen met uitleg over een knoop/strik , zie ik die mevrouw (amerikaanse dacht ik ) tot mijn verbazing haar lint gladstrijken met een apparaat het leek op een klein soort wafelijzer met gladde platen ze noemde de naam nog maar zei er ook bij ;het gaat ook goed met een strijkijzer of een straightner , jammer dacht ik dat laatste heb ik niet (heb zelf helaas geen krullen ) en een strijkijzer op mijn kleine hobbyplekje das ook niks.Ik nam me voor op de rommelmarkt eens te zoeken naar een 2e hands stijltang .Tot mn verbazing zag ik vanmorgen bij die winkel vol aktie een mini stijltang van nog geen 20 cm voor €2,49 in de kleuren baby blauw ,roze of zwart ,dat kon ik niet laten liggen .Thuis gekomen gelijk uitgeprobeerd en ik ben helemaal in mijn nopjes,satijn lint ,geweven lint alles glad niet gelijk na 1 keer maar dat maakt niet uit gewoon blijven doorhalen tot het glad is.het is heel simpel je knijpt het lint tussen de tang en trekt het lint er voorzichtig door heen ,bij satijnlint heb ik iets sneller getrokken omdat ik bang was dat het vast zou smelten maar dat ging ook heel goed.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben ,lees graag jullie reacties fijne avond

groetjes Marianne

hieronder nog een paar voor en na foto's



















3 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer terug bent
    Marianne.
    En een hele handige tip zo dank je wel....
    Ga van de week eens een kijkje nemen of ik er ook 1 kan kopen.
    Groetjes van Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt voor de tip
    volgens mij heb ik dr nog 1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marianne! Super leuk dat je weer terug bent, ik had je al gemist...
    Wat een goede tip van die stijltang! Ik heb er nog een thuis en gebruik hem nooit voor mijn haar maar nu komt ie toch nog van pas!

    Groetjes,
    Wendy

    BeantwoordenVerwijderen